Monday 2 May 2011

Hari Indah Yang Mengerikan


Once my teacher asked us to write a story.  She gave us the starting and we were asked to finish it according to our own creativity.  

She gave us: Sayup-sayup angin berderu, seakan mendodoi aku untuk longlai terkaku.  Dengan tubuh yang terlalu lemah, aku terlena jua.  Dumm!

And here was how I end my story...

Tiba-tiba, aku terdengar bunyi yang menyeramkan hinggakan membuatku terjaga dari tidurku.

Aku terus bangun dari tempat tidurku dan mencari di mana datangnya bunyi yang menyeramkan itu. Aku terus mencari dan mencari di mana datangnya bunyi yang menyeramkan itu tadi. 

Tiba-tiba, aku melihat sesuatu yang menyeramkan dan apabila aku menggosok mataku, ia menghilang secara tiba-tiba.  Dan aku ternampak sesuatu yang menyeramkan itu tadi berada di dapurku, aku terus mendekati benda itu dan mendekati lagi hingga benda itu menoleh kearah mukaku dan melompat ke atasku.  Tiba-tiba, aku terdengar bunyi jam yang berbunyi.  Rupa-rupanya aku hanya bermimpi sahaja tadi.

No comments:

Post a Comment